teastankar

Direktlänk till inlägg 8 april 2011

3:e cellgifterna - vecka 2 & 3 !

Av Tea - 8 april 2011 19:25

Denna sång gör mig sååååå glad!!!!   


 

Nu är våren här på riktigt!!! Det spritter i hela kroppen och man känner sig fullkomligt lycklig! Tänk vad lite vårkänslor kan göra med en människa  


Jag berättade om den obeskrivliga trötthet som drabbade mig efter förra behandlingen och den höll i sig i en vecka!!   Känns nästan som gifterna "späds på" efter varje gång. Nog har jag varit trött och lätt till jävligt illamående efter varje behandling men DETTA var sanslöst! Tänk att bara ställa sig upp och göra lite frukost kändes som ett maratonlopp!   Bättre än så går inte att förklara!  

Jag skulle dels till Heimdals och ta blodtrycket (jaaa, vissa drabbas av precis allt möjligt!!) och till sjukhuset för att lägga om min piccline förrförra torsdagen - alltså lite mer än en vecka efter behandlingen. Jag tog god tid på mig och gjorde mig iordning. Kände mig helt svimfärdig när jag tagit på mig stövlarna!   Fick sätta mig ner en stund och hämta andan. Kände nog att detta projektet var en urbota idiotisk idé! Men, man har ju sin finska sisu så jag gick så sakteliga ner till vårdcentralen som ligger ca 5 min promenadväg hemifrån. När jag fått upp en trappa till nästa våning där distriktssköterskan befinner sig, började det svartna för ögonen och jag slängde mig ner på närmaste stol. Vilken tur det inte satt någon där just då, de hade nog börjat undra!    Sköterskan kom och hämtade mig innan jag hunnit hämta mig! Hon kom fram till mig och undrade hur det var fatt!?!    Jag bad att få lägga mig ner lite på britsen inne hos henne och hon hjälpte mig dit förstås, snäll som hon var!   Jag låg där ca en kvart och fick vatten och hade det jätteskönt! Hon försökte ta blodtryck och puls 2 ggr utan att det gav något utslag i apparaten!! Jag var ju tvungen att fråga om jag levde eller inte??!!   Efter 3:e försöket visade sig att jag hade ett blodtryck på 80/90!?! Inte SÅ konstigt jag var yr i bollen! Sköterskan erkände att hon blev riktigt rädd och ville ringa ambulansen! "- Nähä du" sa jag! "-Detta är bara biverkningar av cellgifterna och jag ligger nog lägst i vita blodkroppar idag, så det är ingen fara och jag går hem och vilar nu!" Detta gjorde jag givetvis men svimmade i hallen när jag kom hem! Dessa förbenade 3 trappor jag har innan jag är hemma, dagar som denna tar dessa kål på mig!    Picclinen och blodproverna togs nästa dag istället, jag hade aldrig pallat att ta mig till sjukhuset också! Det visade sig att jag hade rätt, mina vita blodkroppar låg väldigt lågt, så jag fick akta mig för smitta och höra av mig direkt om jag fick feber. Jag klarade mig! Thank you very much!

Nu har det gått 3 veckor igen! Jag fattar inte hur fort tiden går egentligen! Hela förra veckan har jag arbetat halvtid och det har känts så himla underbart! Jag är ju TEA på jobbet!   Jag glömmer bort sjukdom, biverkningar, peruk, "bakis" känslan!  Bara få komma dit och förhoppningsvis göra lite nytta också. Samtidigt som jag får utlopp för mitt sociala behov med mina underbara kollegor. Jag har nog de bästa som kan uppbringas fakkiz (som min brorsdotter säger  )  Sanslöst underbart! Tänk va lite miljöombyte kan göra! Jag är sååå tacksam för att jag har ett arbete där jag kan dyka upp som gubben i lådan    de dagar jag orkar och kan och alla verkar så himla glada NÄR jag väl dyker upp!   Herregud, blir alldeles tårögd när jag tänker på det.  God bless them!

På onsdag är det dags för nästa kur! Nu blir det 3 ggr med en ny sorts cellgift. Man kan bara hoppas att den är något snällare än de 3 andra gifterna jag fick! Har hört mig för lite och mailat med andra drabbade och tveklöst verkar det som denna också ger biverkningar i form av trötthet och muskelvärk.

Jag får ladda på med kortison idag, imorgon och på onsdag morgon - 16 tabletter varje gång! Kommer att vara helspeedad efter dessa! Hoppas bara jag kan sova ordentligt!

Håll tummarna att allt går bra och att biverkningarna blir snällare!

Tack för att ni finns! Jag älskar er omtanke och snälla ord!   

Ses i nästa! Tack för att ni orkar läsa! PUSS & KRAM hela dan!

 












 
 
Ingen bild

Ann "i valvet"

13 april 2011 23:32

Vet precis vad du menar angående konstiga smaker.
Själv fick jag pressa ner lite banan eftersom tandkött och tunga svullnade också. Nu är du snart i hamn med behandlingarna och våren/sommaren kommer med stormsteg. Krya på dig.

 
teastankar

teastankar

14 april 2011 23:25

Ååå, det lät inte kul :/ Kände faktiskt idag att min tunga var svullen och jag sluddrar när jag pratar... märlig känsla! Tack Ann, detta kommer att gå jättebra! KRAM och tack för omtanken <3 KRAM Tea

http://teastankar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

maria p

16 april 2011 08:21

Det var trevligt att träffa dig i tisdags och få ge dig en KRAM i verkligheten! Du såg pigg och fräsch ut!! Allt kommer gå bra, Tea! Kram Maria P (Hälsar även till dig Ann "i valvet" från "poppe")

Tea

24 april 2011 09:13

Det var det verkligen! Hoppas du har en fantastisk påsk! KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tea - 28 april 2012 09:18

THINK PINK       Evigheter sedan jag var här.... Jag kan inte förklara varför jag inte skrivit - antagligen bara behövt ta ett break från det hele, inte vet jag! Det har hänt sååå mycket i mitt liv och min kropp sedan sist! Vet inte var jag ska...

Av Tea - 30 september 2011 08:02

    Looooong time no see.... Tänkte först dela med mig av en sång som jag är helt förälskad i just nu, det är bare å klicka igång den och lyssna och njut medan du läser resten        Det har varit mycket omkring mig senaste tiden och jag ...

Av Tea - 7 augusti 2011 10:11

Looooong time no hear!     Vilken underbar sommar det har varit och ÄR! Det är så skönt att jag också kunnat njuta för fulla muggar, även om jag inte är så stark fysiskt eller psykiskt som jag gärna ger sken av  Har haft 2 härliga semester...

Av Tea - 20 juni 2011 13:48


      Jösses, vad tiden far i väg fort! Känns som jag var  här alldeles nyss...      Det har varit otroligt mycket tuffare att komma tillbaka än jag någonsin trott! Denna gång tog det nästan 2 veckor innan jag var något sånär stadig på ...

Av Tea - 27 maj 2011 12:12

      Jag vill börja med att TACKA för all support, stöd jag fått och får av min familj. JAG ÄLSKAR ER av hela mitt hjärta!    TACK för mail, tankar, värme jag fått av er underbara,varmhjärtade medmänniskor omkring mig. Tack för NI finns! ...

Ovido - Quiz & Flashcards