teastankar

Alla inlägg under juni 2011

Av Tea - 20 juni 2011 13:48

 



Jösses, vad tiden far i väg fort! Känns som jag var  här alldeles nyss...   


Det har varit otroligt mycket tuffare att komma tillbaka än jag någonsin trott! Denna gång tog det nästan 2 veckor innan jag var något sånär stadig på benen och inte var rädd för att svimma så fort jag skulle upp och göra något! Helt sanslöst!   


Nu har det gått 3,5 vecka sedan sista behandlingen och än idag är jag stapplig i benen, precis som om det är någon annans ben någon satt dit! Stumma, som om jag fått en bedövning, haha precis som den där filmen där tandläkaren av misstag sätter bedövningen i sitt eget ben istället för i patientens mun!!!    Vet inte hur jag ska förklara det bättre, för det är ju egentligen inte alls roligt!


Sedan är det mina händer! De är svullna, naglarna ömmar fruktansvärt (flera naglar håller på att lossna) och fingertopparna är bedövade dom också!   Då fattar ni hur fipplig jag är! Tappar grejer och har faktiskt inte någon vidare koll på händerna alls. Tänkte på det senast i helgen när jag skulle försöka öppna en läskburk, en sådan lätt grej i vanliga fall! MEN jag klarade inte det!!! Det gjorde så förbannat ont i naglarna.  FYY vad man känner sig handikappad och så blir jag förbannad! Undrar hur länge sånt här ska hålla i sig?!? Har pratat med andra kvinnor i samma sits och det verkar vara väldigt olika. En del har inte alls dessa problem medans andra känner av detta ett halvår (!!) efter sista behandlingen! HJÄLP!   


Jag bor ju 3 trappor upp i huset och det är en kamp att gå uppför dessa! Har jag inte vetat vad mjölksyra är innan, så vet jag det nu helt klart! Tänk er att ni ligger i sängen och ska sträcka ut benen och spänna lårmusklerna, det är ju jätteskönt i vanliga fall, men jag får mjölksyra och det gör ont! Jag fattar ingenting!   Att cellgifter tar hårt på kroppen det fattar ju vem som helst, men såhär mycket och länge hade jag inte ens kunnat drömma om!


Något som är riktigt roligt är ju att mitt hår börjar växa ut! Det är fjunigt och tunt och ser inte klokt ut just nu men jag ser fram emot att se hur mitt nya hår kommer att se ut. Det verkar bli mörkt i alla fall!   Jag är såååå trött på peruken och har den nästan aldrig längre! Den kliar och det blir otroligt varmt! Jag går oftast i kluta nuförtiden och ser inte klok ut men vad gör det? Ingen annan bryr sig, så varför ska jag? Tänk när den dagen kommer då jag känner att jag kan slänga den också och gå i mitt nya korta hår! HÄRLIGT!   


Det är en underbar tid på året nu och jag försöker njuta till fullo av väder och vind!     


Sussi Q och jag tillbringade förra helgen i Grebbestad och världens bästa faster MariAnne och hennes underbara familj! TACK! Vilken underbar helg vi fick! Vi blev så väl mottagna och bortskämda med god mat och dryck så jag blir alldeles varm när jag tänker på det! Det miljöombytet behövdes!


Nu har ju kidsens sommarlov börjat och de är hos mig 2:a veckan nu och det är så mysigt! Det tråkiga är att jag inte haft ork att dra iväg någonstans med dem ännu. Får se här i veckan om vi åker bort några dagar och hyr en stuga eller nåt! Beror helt på vädret!


TACK alla underbara människor omkring mig som uppmuntrat och stöttat mig! Jag är evigt tacksam för att ni finns!   


Sköt om er och njut av sommaren!


PUSS & KRAM HELA DAN!



"Varje människa
behöver till utvecklingen av sina krafter en mängd av kalla och regniga dagar.

I en oavbruten lyckas solsken brådmognar människan och duger varken att
gömma eller kasta bort"


Adolph
Törneros


Ovido - Quiz & Flashcards