teastankar

Alla inlägg under september 2011

Av Tea - 30 september 2011 08:02

 


Looooong time no see.... Tänkte först dela med mig av en sång som jag är helt förälskad i just nu, det är bare å klicka igång den och lyssna och njut medan du läser resten     

 

Det har varit mycket omkring mig senaste tiden och jag har inte kunnat sätta mig ner och bara rensa huvudet här på länge. Varför det är så, vet jag faktiskt inte. Jag måste känna ett behov av att tömma tankarna, det går inte att förklara, och den känslan har jag nu haft ett antal dagar men inte haft den ron att göra det - förrän idag. Måste säga att jag undrar varför i hela friden jag väntat så länge, det är såååå frigörande att sätta sig här och skriva av sig lite!   Känns ungefär som den där omskakade flaskan man öppnar och det mesta väller ut när man öppnar korken...   

 

Jag har nu äntligen flyttat! Det har varit tufft för kroppen men jag tror det är värt det! Vi trivs så himla gott i den nya lägenheten och har världens bästa hyresvärdar! Tack för denna chans, jag kommer aldrig att ångra att jag gjorde detta trots att jag egentligen inte orkar!   

 

Jag kan inte nog tacka min familj och Susi Q (med bihang) för all hjälp jag fått, hade ALDRIG klarat det utan er! Skulle göra vad som helst för att återgälda det!   

Ut ur det gamla -           In i det nya!        Det firades! SKÅL!

     

    

Här bor vi nu!   

 

Jag har hunnit få 2 Herceptin behandlingar sedan sist (får en till nästa vecka)

     

då var det dags igen..      i med droppet rätt in i venporten... klart!

 

Det är sååå skönt med den nya venporten! Sicken uppfinning! Är så tacksam att de opererade in den i bröstkorgen, för nu är det bara att sticka in droppet i "kudden" som ligger under huden, lätt som en plätt!   Jag är inte säker på vad dessa ger för biverkningar för "there's alot goin on over here" just nu. Jag misstänker dock att det bidrar till mina stela, onda leder. En sak som jag blir olustig av är att jag inte kan stå på huk t ex - mina knän pallar inte. Det finns nog inte en led i denna kropp som inte är öm och stel. Kan väl inte tänka mig att cellgifterna fortfarande sitter i såpass, så det måste nog vara Herceptinet.

 

Sedan käkar jag ju anti-hormoner också. Dessa är inte snälla heller! Illamåendet kommer och går och det konstiga med det är att när det kommer över mig, känns det som jag måste äta något lite lätt och då går det över en liten stund för att sedan komma tillbaka ännu värre! Vad sjutton gör man? Jag har inte kommit på någon bra lösning ännu, men jag ska försöka aktivera hjärncellen jag har kvar och finna ut en bra lösning!    Dessutom har jag värsta "kärringflåset" dygnet runt, fast mest på nätterna!   Vissa dagar går man som en zombie pga  sömnbristen! Hur fräscht är det att vakna femtielva gånger varje natt helt genomsvettig?   Sedan bidrar nog dessa till att jag fortfarande är väldigt svullen men men... vad är detta jämfört med cancern? Det är bara att stå ut, eller hur? Det finns värre saker försöker jag intala mig när det känns om jävligast och jag bara sitter och gråter...

 

Har gråtit så mycket de senaste dagarna.  Ledsamheten kommer bara över mig!  Jag känner mig oattraktiv och känner inte igen mig i spegeln. Jag undrar fortfarande vem den där människan är som stirrar tillbaka i spegeln!    Hur ska jag kunna släppa någon inpå mig när jag är så här trasig och ärrad? Hur ska någon kunna tycka att jag är fin som jag är och strunta i ärren och skavankerna? Det lär nog dröja!  

 

En låt som är kaotisk och vacker, den ger mig gåshud .....

 

Nåt som är riktigt kul är att mitt hår börjat växa ut igen....   Det är mörkt och känns lite som valppäls he he.... Jag satt i bilen till jobbet  häromdagen och kom på att jag glömt klutan! HJÄLP! Ska jag vända? Jag tog en snabb titt i spegeln och konstaterade att håret täcker ju faktiskt huvudet nu, så SKIT SAMMA! Nu är det officiellt - den nya Tea!

 

Längtar tills det växer ut lite mer så man får se hur det ska bli - det första JAG tänker göra är att färga det, sicken tur detta mirakelmedel finns!   

 

Jobbar halvtid och ska känna  mig för, så fort jag känner mig lite starkare ska jag upp till 75%, jag älskar mitt jobb och mina arbetskamrater! De är en bidragande orsak till att jag mår bra där och vill dit! Tack för att ni finns och tänker på mig!

 

Nu är det dags för lite frukost och göra lite nytta, ska ha lite grillfest med familjen ikväll (om vädret tillåter hehe....)

 

Over and Out. Puss & KRAM hela dan!  Tack för allt stöd och för att ni finns!   

 

 

Rosa armbandet/Lindex

 

 

 

 




Ovido - Quiz & Flashcards