teastankar

Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Nu händer det grejer :=O

Av Tea - 27 januari 2011 09:27

  



Jösses!!! NU händer det grejer.... Jag ringde upp Ortopedtekniska direkt tisdag morgon p g a fakturan jag fick för "uteblivet besök"!! Jag sa till henne som svarade att jag under inga omständigheter skulle missat detta besök om jag hade fått kallelsen! Jag har ju väntat på detta så länge känns det som! Hon kollade och det visade sig att de skickat kallelsen till en adress jag hade för flera år sedan. Hoppsan ja!  "-Då är det ju inte konstigt du inte fick den!", fick jag till svar! De skulle makulera fakturan, det är ju jag väldigt tacksam för! Jag fick en tid direkt samma dag kl 15. Det var bara å ringa Susi Q och fråga om  hon ville hänga på! Jaa, vad hade jag trott! Min högra arm, mitt stöd, min själssyster. Det är väl klart hon hänger med!   Jag ska ge henne en rejäl puss!


En arbetskamrat sa till mig på jobbet att han kunde tänka sig följa med också, så att protesen är "klämvänlig" och känns som det andra bröstet. He, he... då skulle han allt må!   Det nöjet får han inte! Jag kan däremot visa er hur den ser ut, den är jättefin och känns kanon att ha på sig:


  


När jag kom hem på tisdagen hade jag 8 (!!!!) missade samtal från dolt nummer, detta betyder ju bara en sak = SJUKHUSET!     Som tur var hade det talats in meddelanden, vilket är förvånande och tur för mig! Först hade sjukgymnasten ringt och har en tid till mig för att försöka hjälpa mig stärka min rygg.

Jag känner att jag behöver inte detta också när min cellgiftsbehandling börjar. Den måste jag få så bra som möjligt för att slippa den värken åtminstone. Jag ska dit idag, torsdag! Ska bli intressant att se vad de hittar på med mig   


Jag har ju kört mitt program här hemma som jag tänkte visa er:


  

Den "värsta" övningen har ju varit den längst ner till höger - AJ AJ AJ vad det har sträckt och gjort ont. MEN vet ni vad? Igår när jag körde programmet, var den här "spända vajern" jag haft från armhåla ner till handryggen, BORTA! Den är borta!!! Fattar ni hur härligt det är? Jag började gråta av glädje, helt sanslöst!   Nu är det "bara" såret som spänner och sträcker, men det får man ju stå ut med! Nu kanske min arm blir bättre också att använda, kanske inte tappar greppet och sånt så mycket nu. Sitter och ler för mig själv här och känner mig helt knäpp    Någon gång framöver kanske jag vågar lägga ut en bild på såret, men jag är inte mogen för det än, det är lite för personligt och kanske frånstötande för många, så jag kanske låter bli helt. Får se!


Jag har även börjat med:

  

Tänkte att måste vara så stark jag nu kan inför det som väntar mig! Mums vilken härlig dos jag får varje dag!   


Sedan hade även Onkologen ringt! Mamma mia! Det är med väldigt blandade känslor jag ringer upp, en skräckblandad förtjusning och upprymdhet, jättesvårt att förklara!   Jag fick en tid för ett första läkarbesök igår, onsdag 26/1! Jag blev sååå himla glad, ÄNTLIGEN!!!   


Det besöket berättar jag om i nästa! Nu börjar jag närma mig nästa station på min resa - behandlingen!


Nu får jag göra mig ordning för sjukgymnastik och 4 tim arbete. Life is great! Solen skiner och det är -7 grader ute  Det kommer att bli bra! Tack för allt stöd från er alla och främst från mina nära och kära. Älskar er så otroligt mycket!   KRAM HELA DAN!


  

 
 
Rebecca

Rebecca

27 januari 2011 15:01

Vilken underbart positiv tjej du verkar vara! kan aldrig tänka mig hur du har det men jag kan förstå att det måste vara skitjobbigt! lycka itll med allt har man bara viljan ochaldrig tappar hoppet så har man kommit väldigt långt!

//Rebecca

http://rebeccaaf.bloggplatsen.se

Tea

27 januari 2011 17:33

Tack Rebecca! Man fattar ingenting fast man är mitt i det! Jättekonstigt! Jag tror också att positiva tankar hjälper en lång väg! Ha de så gott! Kram Tea

 
Budda

Budda

27 januari 2011 17:07

Hej!
Här kommer litet styrka från mig till dig.

Har du planer på en expanderprotes längre fram? Implantat?

Jag hämtade protes i dag, inte säkert jag kommer att använda den. Fortfarande öm i området och det har gått bra utan.

Krya på dig.
Tankar från Budda.

http://www.budda.bloggplatsen.se

Tea

27 januari 2011 17:38

Hej!

Tack vännen! Jag tänker göra en rekonstruktion längre fram, om det blir implantat eller de använder fett och muskler från mage får tiden utvisa.

Är din protes i silikon, som min? Jag har ju hittills haft min lilla "kudde" med bomull i som jag fick med mig från sjukhuset och det har ju funkat helt ok. Nu tycker jag att denna fyller ut bh:n mer men jag tar av mig den så fort jag är hemma. Jag är inte öm över själva ärret längre utan mer att BH:n skaver in på sidan, det ömmar mer där. Ska du få någon behandling eller har din börjat?

Ha det så gott, så höres vi!
KRAM
Tea

 
Ingen bild

Budda

27 januari 2011 23:42

Hej, tack för svar och gästboksinlägg.
Ja den är av silikon.Eller de, jag har fått två, en till bh och en till bikini. Jag har köpt 4 bh och 1 bikinitopp. Fast inte använt än.

Jag har den 11 januari fått en diagnos om en ovanlig tumörsjukdom som man känner till hos 1 000 personer i världen (!) så jag skall vidre för utredning och se om jag har fler tumörer som lurar.

Jag håller tummen för dig.
Tankar från Budda.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tea - 28 april 2012 09:18

THINK PINK       Evigheter sedan jag var här.... Jag kan inte förklara varför jag inte skrivit - antagligen bara behövt ta ett break från det hele, inte vet jag! Det har hänt sååå mycket i mitt liv och min kropp sedan sist! Vet inte var jag ska...

Av Tea - 30 september 2011 08:02

    Looooong time no see.... Tänkte först dela med mig av en sång som jag är helt förälskad i just nu, det är bare å klicka igång den och lyssna och njut medan du läser resten        Det har varit mycket omkring mig senaste tiden och jag ...

Av Tea - 7 augusti 2011 10:11

Looooong time no hear!     Vilken underbar sommar det har varit och ÄR! Det är så skönt att jag också kunnat njuta för fulla muggar, även om jag inte är så stark fysiskt eller psykiskt som jag gärna ger sken av  Har haft 2 härliga semester...

Av Tea - 20 juni 2011 13:48


      Jösses, vad tiden far i väg fort! Känns som jag var  här alldeles nyss...      Det har varit otroligt mycket tuffare att komma tillbaka än jag någonsin trott! Denna gång tog det nästan 2 veckor innan jag var något sånär stadig på ...

Av Tea - 27 maj 2011 12:12

      Jag vill börja med att TACKA för all support, stöd jag fått och får av min familj. JAG ÄLSKAR ER av hela mitt hjärta!    TACK för mail, tankar, värme jag fått av er underbara,varmhjärtade medmänniskor omkring mig. Tack för NI finns! ...

Ovido - Quiz & Flashcards